KOMUNIKAT BURMISTRZA STRZELNA
W wyniku wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – suszy w miesiącu lipcu 2023 roku w mieście i gminie Strzelno, informuję, że Rolnicy, którzy doznali szkód z powodu suszy zobowiązani są składać wnioski o oszacowanie spowodowanych przez suszę strat w uprawach rolnych, poprzez uruchomioną aplikację „Zgłoś szkodę rolniczą” na stronie Ministerstwa i Rozwoju Wsi pod adresem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza.
Zwracam szczególną uwagę, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, producent rolny będzie nadal miał obowiązek złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to ma miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”. Jeżeli jednak rolnik chciałby, aby oszacowania szkód dokonała również komisja, wówczas powinien dokonać zgłoszenia w terminie umożliwiającym szacowanie. Jest to rozwiązanie opcjonalne. Jeżeli komisja suszowa nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołu.
We wniosku należy podać wszystkie uprawy w gospodarstwie, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem składanym do ARiMR o dopłaty w 2023 r. Ponadto rolnicy posiadający hodowlę muszą wpisać ilość sprzedanych zwierząt (średnią) z 3 ostatnich lat.
Wnioski do pobrania w Urzędzie Miejskim w Strzelnie, u sołtysa lub poniżej.
Termin składania wniosków do tut. Urzędu do dnia 31 lipca 2023 r. – sekretariat.
Dodatkowe informacje w powyższej sprawie można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Strzelnie lub pod podanymi poniżej numerami telefonów: 52 318 2229 lub 52 318 2234
Burmistrz Strzelna
Dariusz Chudziński
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Strzelnie